Deus Ex : Mankind Divided Review





   Η σειρά Deus Ex δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Για όσους δεν είχαν την τύχη να ασχοληθούν μαζί της στο παρελθόν, θα αναφέρω πως πρόκειται για έναν ιστορικό First Person RPG τίτλο, ο οποίος μετράει σχεδόν μια εικοσαετία στον χώρο των videogames. Το πρώτο μέρος αναπτύχθηκε απο την Ion Storm και δέχτηκε την καθολική αναγνώριση των κριτικών και του κοινού, σαρώνοντας τα βραβεία της τότε εποχής. Λίγα χρόνια αργότερα ακολούθησε το ελαφρώς "χλιαρό" Invisible War απο τους ίδιους δημιουργούς και στην συνέχεια η σειρά έμεινε "στο συρτάρι" μέχρι και το 2011, ώστε να επανεκκινήσει, με την Eidos Montreal αυτή τη φορά στο τιμόνι της ανάπτυξης, στο αριστουργηματικό Human Revolution.

Η φουτουριστική Πράγα μέσα απο την ματιά της Eidos Montreal

   Εν συντομία, τα γεγονότα του Mankind Divided λαμβάνουν χώρα στην δυστοπική Πράγα του 2029, 2 χρόνια μετά το aug incident που παρακολουθήσαμε στο τέλος του Human Revolution, κατα την διάρκεια του οποίου οι μηχανικά augmented πολίτες βγήκαν εκτός έλεγχου και έγιναν επικίνδυνοι, εξ αιτίας μιας εμφυτευμένης τεχνολογίας που τους χορηγήθηκε κάτω απο την σκιά του τάγματος των Illuminati, σκοπός των οποίων είναι η πλήρης κοινωνική απαξίωση των augmentations. Ο χαρακτήρας μας για ακόμα μια φορά είναι ο Adam Jensen, ο οποίος συνεργάζεται με ένα ειδικό κλιμάκιο της Interpol και σκοπό έχει να καταστείλει μια τρομοκρατική augmented ομάδα, ενώ παράλληλα διατηρεί κρυφές επαφές με την Juggernaunt Collective, που αποτελείται απο μέλη ένος hacking group, το οποίο τον εφοδιάζει με απαραίτητες πληροφορίες για την αντιμετώπιση των Illuminati.

   Κατά την διάρκεια των 30 ωρών που χρειάστηκαν για να ολοκληρώσω το παιχνίδι, συμπεριλαμβανομένου του main story και της πλειοψηφίας των side missions, ήρθα σε επαφή με καταστάσεις όπως mind και media control, κλήθηκα να παρέχω την βοήθεια μου στην απόδραση φυλακισμένων ακτιβιστών, να ξεδιαλύνω περιπτώσεις εξαφάνισης προσώπων, να ξεσκεπάσω συνωμοσίες, συνάντησα διάφορες φατρίες ατόμων διαφορετικών ιδεολογιών και - όπως θα καταλάβαινε κανείς και απο τον τίτλο του game - έντονο πολιτικό και κοινωνικό ρατσισμό ανάμεσα στους ανώτερους "φυσικούς" και στους κατώτερους τεχνολογικά "βελτιστοποιημένους" πολίτες. Το σύμπαν του Mankind Divided είναι εξαιρετικά ζωντανό και κάθε αποστολή του είναι προσεγμένη έως και την παραμικρή λεπτομέρεια, χωρίς fillers, βαρετές επαναλήψεις και ξεσκαρτάρισμα περιεχομένου, που απλά υπάρχει για να δώσει μια επιτηδευμένη αύξηση των εργατοωρών, τις οποίες θα κληθεί να καταβάλει ο παίκτης. Η ποιότητα υπερισχύει της ποσότητας στην προκειμένη περίπτωση. Το σημαντικότερο ψεγάδι του σεναρίου του Mankind Divided - σε αντίθεση με αυτό του Human Revolution - είναι πως τα γεγονότα που παρουσιάζει είναι ένα μικρό μόλις μέρος του Deus Ex Universe. Δυστυχώς το φινάλε έρχεται απότομα, αφήνοντας πάρα πολλά ανοιχτά θέματα και αρκετά αναπάντητα ερωτήματα. Επίσης πολλοί σημαντικοί χαρακτήρες του Human Revolution στο Mankind Divided έλαμψαν δια της απουσίας τους. Προσωπικά το σενάριο μου έδωσε την αίσθηση πως παρακολούθησα το πρώτο μέρος μιας πιθανής τριλογίας. Ας ελπίσουμε λοιπόν οτι οι απαντήσεις θα έρθουν σε 2-3 χρόνια μέσα απο ένα πλήρες sequel και όχι απο τα επί πληρωμής story DLCs. Πράγμα βέβαια αμφίβολο, μιας και το πρώτο εξ αυτών είναι ήδη καθ'οδών και θα υπάρχει στα ψηφιακά ράφια των καταστημάτων, σε λιγότερο απο ένα μήνα απο το λανσάρισμα του Main Game.

To αμφιλεγόμενο αφεντικό.

  Όσον αφορά το gameplay του παιχνιδιού, όπως και στην περίπτωση του Human Revolution, αποτελείται απο τους 3 βασικούς πυλώνες του Shooting, του Stealth/Hacking και του Dialogue Wheel. Οι τρόποι για να προσεγγίσεις μια αποστολή στο Mankind Divided είναι ίσως περισσότεροι απο ποτέ. Μέσα απο ένα σεναριακό εύρημα ο Adam πλέον έχει αποκτήσει πρόσβαση σε νέα augmentations όπως την Titan Slield, η οποία δημιουργεί -με το ανάλογο κόστος σε bioenergy φυσικά- ένα πολυγωνικό μαύρο περίβλημα γύρω απο τον χαρακτήρα ικανό να απορροφήσει τα εχθρικά πυρά ή -για όσους αρέσκονται στις πιο sneaky προσεγγίσεις- το Icarus Dash, το οποίο δίνει την δυνατότητα στον χαρακτήρα να τηλεμεταφέρεται σε κοντινές αποστάσεις, αποκτώντας πρόσβαση στα υψηλότερα σημεία ενός επιπέδου. Το level design είναι αναμενόμενα εντυπωσιακό, γεμάτο με δαιδαλώδης δρομάκια, ευαίσθητους στην επαφή τοίχους και γενικά εκμεταλλεύεται στο μέγιστο τις δυνατότητες τις οποίες προσφέρει το skill tree, χωρίς να αφήνει κανένα παίκτη παραπονεμένο ανεξαρτήτως του play-style, το οποίο θα επιλέξει για να ολοκληρώσει το game. Φυσικά, όπως και στο Human Revolution, υπάρχει δυνατότητα να μην σκοτώσεις κανέναν απολύτως NPC μέχρι το φινάλε, συμπεριλαμβανομένων και των Bosses αυτή τη φορά. Μοναδική παραφωνία του gameplay τα απαράδεκτα, για ένα full priced τίτλο, microtransactions και ορισμένες (ευτυχώς όχι σε βαθμό να καταστρέφουν την εμπειρία) αστοχίες της συμπεριφοράς της τεχνητής νοημοσύνης.

Remote Hacking εν δράσει!

   Οπτικά το Mankind Divided είναι αρκετά βελτιωμένο σε σχέση με το Human Revolution. Η χρωματική παλέτα έχει εμπλουτιστεί, μιας και το περίφημο κιτρινωπό φίλτρο έχει ευτυχώς αφαιρεθεί. Δεν θα έλεγα πως έχουμε να κάνουμε με ένα παιχνίδι που επαναπροσδιορίζει συνολικά το τεχνολογικό κομμάτι των γραφικών, αλλά ίσως να διαθέτει τις πιο ρεαλιστικές real time αντανακλάσεις που μπορεί να δει κανείς in game. Επίσης ο όμορφος ογκομετρικός φωτισμός καταφέρνει να δημιουργήσει μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα στα περιβάλλοντα. Τα facial animations των NPCs παρόλα αυτά, όπως και κάποια Textures, σε φάσεις θυμίζουν παιχνίδι προηγούμενης γενιάς. Το PC port απο την άλλη μαστίζεται απο κάποια προβλήματα, όπως ασυνήθιστα μεγάλα loading screens και περιστασιακό stuttering, στα οποία ευελπιστούμε η Nixxes να δώσει βάση με το επόμενο μεγάλο directx12 update. 

  Εν κατακλείδι λοιπόν το Mankind Divided είναι ένας άξιος διάδοχος της τεράστιας κληρονομιάς του Deus Ex franchise. Ακόμη και αν κάποιες επιλογές, κατα πάσα πιθανότητα του εκδότη και όχι του developer, αφαίρεσαν πόντους απο την εμπειρία, όσοι αγαπήσατε την σειρά -κατα την ταπεινή μου άποψη- θα πρέπει να αφήσετε τους ενδοιασμούς στην άκρη και να "κλείσετε θέση" για ένα ακόμα ταξίδι πέρα απο τα όρια της φαντασίας παρέα με τον Adam Jensen.


Θετικά

  • Εξαιρετικές side missions, οι οποίες αναδείκνυουν το πλούσιο lore της σειράς.
  • Απόλυτη ελευθερία ως προς την προσέγγιση των αποστολών, μέσω των εμπλουτισμένων augmentations.
  • Εκπληκτικό level design.
Αρνητικά

  • Το τέλος σε αφήνει "στα κρύα του λουτρού", γεμάτο με αναπάντητα ερωτήματα.
  • Microtransactions.
  • Ελαφρώς αδύναμη AI.
  • Προβλήματα απόδοσης στην PC version.


Βαθμολογία : 8,5/10

Ημ. Κυκλοφορίας: 23 Αυγούστου 2016
Πλατφόρμες: Playstation 4, Xbox One, Microsoft Windows (PC)
Developers: Eidos Montreal
Publisher: Square-enix
Genre:Action role-playing
Mode:Single-player

1 σχόλιο:

Back To Top